روش درمان کاهش میل جنسی و افزایش آن

بيماري افسردگي تمايلات جنسي را كاهش داده و در اغلب موارد منجر به اختلالات نعوظ در مردان مي شود. از سوي ديگر بسياري از داروهايي كه در درمان افسردگي به كار مي روند نيز مي توانند تحريكات جنسي را مهار كرده و نعوظ را با مشكلاتي همراه سازند.
الكل
در بسياري از جوامع، افراد براي بهبود خلق و خوي خود الكل مي نوشند. اما افراط در مصرف الكل موجب اختلال در نعوظ مي شود. اين مشكل معمولا موقتي است و با گذشت زمان برطرف مي شود.
داروها
بسياري از داروها عملكرد جنسي را تحت تاثير قرار داده و با اختلالات نعوظ همراه هستند. برخي داروهاي فشارخون، مسكن ها و داروهاي ضد افسردگي از اين دسته داروها به شمار مي روند. مواد مخدر از جمله آمفتامين ها، كوكائين و ماري جوانا نيز موجب بروز مشكلات جنسي در مردان مي شوند.
استرس
غرق شدن در مسئوليت هاي بي شمار شغلي و مشكلات روزمره زندگي، نشاط و سرزندگي افراد را تحت تاثير قرار مي دهد. استرس و اضطراب، بسياري از بخش هاي بدن از جمله دستگاه تناسلي مردان را با مشكل روبرو مي سازد. مقابله با استرس از طريق ايجاد تغييراتي در شيوه زندگي مانند ورزش منظم، خواب كافي، تغذيه مناسب و در صورت لزوم مراجعه به پزشك، مي تواند وضعيت سلامت و آرامش فرد را بهبود بخشيده و عملكرد جنسي را نيز اصلاح نمايد.
عصبانيت و خشم
رومانتيك و احساساتي بودن در زماني كه شما خشمگين و عصباني هستيد تقريبا غير ممكن به نظر مي رسد، حتي اگر علت خشم شما ارتباطي به همسرتان نداشته باشد. عدم ابراز خشم و يا ابراز نامناسب آن موجب اختلال در عملكرد جنسي به ويژه در آقايان مي شود.
نگراني و تشويش
نگراني در مورد اين كه نتوانيد در رابطه جنسي خود موفق عمل كنيد، برقراري اين رابطه را برايتان مشكلتر مي سازد. نگراني در مورد ساير ابعاد زندگي نيز برعملكرد جنسي شما تاثير گذار است. نگراني شما به هر دليلي باشد موجب ترس و انزوا شده و شما را در چرخه باطلي گرفتار مي سازد كه نتيجه آن اختلال در زندگي جنسي و رابطه عاطفي مي باشد.
عوارض ميانسالي
اضافه وزن و چاقي عملكرد جنسي شما را تحت تاثير قرار مي دهد. در مردان چاق ترشح هورمون جنسي مردانه يعني تستوسترون كاهش يافته و تمايلات جنسي و نعوظ با اختلال روبرو مي شوند. همچنين چاقي در اغلب موارد با فشارخون بالا و سخت شدن شريان ها نيز همراه است كه در اين حالت جريان خون در دستگاه تناسلي مردان كاهش مي يابد و نعوظ را با اختلالاتي روبرو مي سازد.
عدم اعتماد به نفس
وقتي شما خودتان را دوست نداريد، نمي توانيد از همسر خود توقع داشته باشيد كه احساس كاملا مثبتي به شما داشته باشد. تصوير ذهني منفي نسبت به خود موجب نگراني شما در مورد عملكرد جنسي تان شده و كيفيت رابطه جنسي شما را به شدت كاهش مي دهد.
كاهش ميل جنسي
ميل جنسي پايين مترادف با اختلال نعوظ نيست اما بسياري از عواملي كه موجب اختلال در نعوظ مي شوند مي توانند علاقه و تمايل شما به رابطه جنسي را نيز كاهش دهند. عدم اعتماد به نفس، استرس، نگراني و برخي داروها اشتياق به برقراري رابطه جنسي را كم مي كنند.
وضعيت سلامتي
بسياري از بيماري ها موجب اختلال در اعصاب، عضلات و جريان خون مورد نياز براي نعوظ مي شوند. ديابت، فشارخون بالا، تصلب شرايين، ضايعات نخاعي و بيماري ام اس مي توانند منجر به اختلالات نعوظ شوند. اعمال جراحي براي رفع مشكلات پروستات و مثانه نيز اعصاب و عروق خوني كنترل كننده نعوظ را تحت تاثير قرار مي دهند.
رفع اختلالات نعوظ
شايد به عقيده بسياري از افراد، مشاوره با پزشك در مورد زندگي جنسي خود سخت و غير ممكن به نظر برسد، اما اين اقدام بهترين و تنها روش موثر براي درمان مشكلات جنسي و بازگشت به زندگي جنسي سالم است. پزشك منشا مشكل شما را پيدا كرده و با مداخلاتي همچون توصيه به تغيير شيوه زندگي مانند ترك سيگار و كاهش وزن، دارو درماني، هورمون درماني، روان درماني و مشاوره روانشناسي مشكل جنسي شما را معالجه مي نمايد.

نظرات