درمان کبد چرب با روش‌های طبیعی

بیماری کبد چرب از بیماری‌های شایعی است که به دلیل تجمع چربی‌ها در بافت‌های کبدی به وجود می‌آید. زمانی که حجم این چربی‌ها به بیشتر از حد مجاز برسد، در فعالیت کبد اختلال ایجاد شده و نارسایی کبدی به وجود می‌آید که اصطلاحاً سیروز کبدی نامیده می‌شود. به طور کلی بی‌تحرکی، اضافه وزن و مصرف غذاهای آماده و با ارزش غذایی کم می‌تواند در تشدید این بیماری موثر باشد. در ادامه به معرفی یکی از داروهای گیاهی تولید شده برای درمان کبد چرب تحت عنوان "کپسول پرولیو باریج" خواهیم پرداخت.

کبد چرب
کبد مهمترین کارخانه‌ شیمیایی بدن است. این عضو با تولید صفرا به هضم چربی‌ها کمک نموده و بسیاری از سموم را از روده‌ها دفع می‌کند. منظور از بیماری کبد چرب، رسوب چربی‌های خنثی به خصوص تری‌گلیسیرید بر روی کبد است. بیشترین شیوع بیماری کبد چرب در ۴۰ تا ۶۰ سالگی است. دو عامل چاقی و دیابت نوع دو، شیوع بیماری کبد چرب در کودکان و بزرگسالان را افزایش داده است. گرچه درمان اختصاصی برای کبد چرب وجود ندارد ولی با کنترل علل زمینه‌ای آن مانند کاهش وزن و چربی‌های خون و کنترل دیابت می‌توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.


پرولیو باریج چیست؟

پرولیو باریج برای حفاظت از کیسه صفرا و درمان کبد چرب تولید شده است. این دارو حاوی چهار ماده اساسیخارمریم، کنگر فرنگی، زردچوبه و قاصدک است. هر کدام از این مواد به طور موثری می‌توانند از اختلال در عملکرد کبد پیشگیری کنند. خارمریم گیاهی است که از طریق تولید سلول‌های جدید به از بین بردن چربی کبد و درمان بیماری‌هایی مانند یرقان و انواع هپاتیت A و B و C کمک می‌کند. این گیاه هم‌چنین خواص ضدسرطان دارد و مانع از تکثیر نادرست سلول‌ها در چرخه‌ تقسیم سلولی و ایجاد تومورهای بدخیم می‌شود.


نام‌های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

 نام‌های دیگر -
 موارد مصرف درمان کبد چرب
 عوارضدر صورت مصرف به اندازه عارضه جانبی خاصی ندارد
 تداخل داروییدر این رابطه با پزشک مشورت گردد


مقدار و نحوه مصرف کپسول پرولیو باریج

میزان دقیق مصرف این دارو، باید توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول روزی ۱ تا ۳ عدد کپسول در زمان‌های متفاوت مصرف می‌شود.

کپسول پرولیو باریج


نکاتی که در ارتباط با مصرف کپسول پرولیو باریج باید بدانید

  • استفاده از کپسول پرولیو باریج در دوران بارداری و شیردهی، باید با نظر پزشک صورت گیرد.
  • در صورت داشتن هر گونه حساسیت دارویی، قبل از مصرف این کپسول پزشک را در جریان قرار دهید.
  • در مورد تمام شرایط پزشکی و داروهایی که استفاده می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است برخی داروها با این دارو تداخل داشته و یا میزان اثرگذاری آن را کم یا زیاد کنند.
  • در صورت فراموش کردن یک دوز دارو، به محض به خاطر آوردن دوز فراموش شده آن را میل کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده، طبق برنامه منظم خود عمل کنید و مقدار دارو را دو برابر نکنید.
  • چنانچه به ترکیبات این دارو حساسیت دارید، آن را مصرف نکنید.
  • چنانچه با مصرف این دارو دچار تنفس سخت، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو شدید مصرف را قطع و به اورژانس مراجعه کنید. این موارد نشانه حساسیت بدن شما به داروست.


درمان کبد چرب با روش‌های طبیعی

علاوه بر مصرف داروهای شیمیایی، می‌توان با تغییر سبک زندگی به صورت طبیعی کبد چرب را درمان کرد. همچنین مصرف یک روز درمیان ۴۰۰ واحد ویتامین E و همچنین هفته‌ای ۳ عدد قرص امگا ۳ به روند درمان کبد چرب کمک می‌کند. در لینک زیر به معرفی برخی از گیاهان مفید به منظور درمان کبد چرب پرداخته‌ایم.

نظرات