رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری چیست و چه معنی دارد؟

در معنای لغوی و علم رسانه در حقیقت رپورتاژ تبلیغ یک محصول یا خدمات در حین ارائه یک گزارش یک برنامه می باشد یا به عبارتی یک برنامه یا یک گزارش را کاملاً در جهت تبلیغ بسازیم در حالی که عنوان و نوع مطرح کردن آن غیر از این نشان دهد.
این رپورتاژ (رپرتاژ آگهی) ها تا جایی پیش رفت که برخی از دولت ها بر این آمدند که قوانینی را وضع نمایند تا در رسانه ها به صراحت مشخص گردد محتوای که ارائه می شود تبلیغ می باشد.
گرچه رپورتاژ آگهی هایی که در سایت های بزرگ اکران می شود معمولاً همین هدف را دنبال می کند و به منظور تبلیغ و یا برند سازی می باشد اما روند و هدف از ارائه رپورتاژ آگهی (رپرتاژ) به سمت و سویی دیگر سوق داده شده است از آنجایی که موتور جستجو ها دریچه ی ورود و هدایت کاربران در اینترنت می باشد قرار گرفتن در رتبه‌های ابتدایی نتیجه جستجو ها تضمین کننده بازدید و فروش کالاها و ارائه خدمات برای سایت ها می باشد که البته این نوع بازدیدکننده برای ما رایگان می باشد یعنی بدون صرف هزینه کاربر و بازیدکنندگان جذب کرده ایم.
این بود که سایت ها برای دستیابی به نتیجه های اول گوگل شروع به تلاش کرده و رقابت بین آنها شروع شد.

تاثیر رپورتاژ در بالا بردن رتبه در گوگل

یکی از پارامتر هایی که وجود داشت بک لینک سایت ها با عنوان کلمه کلیدی های محبوب بود ، البته در دورانی نتیجه های مطلوبی را شامل سایت ها کرد.
در سال های گذشته موتور جستجو ها(خصوصا گوگل) بسیار هوشمندتر شده اند و در یک مرحله اعلام کردند که سایت هایی که بک لینک خریداری می کنند جریمه خواهند شد و از نتایج ابتدایی حذف و به رده های پایین تر سقوط خواهند کرد.
پس از این اتفاق متخصصان سئو و وب به راهکارهای رسیدند که بجای خرید بک لینک از رپورتاژ آگهی به جای خرید بک لینک زمان دار استفاده کنند. اما از آنجایی که گوگل همیشه با گذشت زمان هوشمندتر می شود بعد از مدتی به مرحله ای رسید که رپورتاژها را شناسایی کرده و اثر آنها را از بین برد.
گوگل همیشه به این مساله تاکید داشت که اجازه بدهید لینک بصورت طبیعی پخش شود. پس بیاید که رپورتاژ را طوری ارائه دهید که رشد لینک های ما طبیعی جلوه داده شود.
در ادامه اشتباهاتی که در ارائه رپورتاژ آگهی وجود دارد بیان می کنیم اما چه شد که گوگل متوجه این مساله شد.

بالا بردن رتبه کلمات کلیدی

اشتباهات رایج در رپورتاژ آگهی

1 - زمان ارائه رپورتاژ آگهی 

گاها پیش می آید که ما برای گرفتن نتیجه در کمترین زمان خیلی عجولانه تعداد زیادی رپورتاژ را در سایت های مختلف منتشر می کنیم
ممکن است این رپورتاژ ها که در جهت گرفتن بک لینک منتشر کرده اید در یک زمان کوتاه نتیجه بسیار شگفت انگیزی برای شما رقم بزند اما به احتمال خیلی زیاد این خوشیی دوام چندانی نخواهد داشت و هزینه ای که برای گرفتن این رپورتاژ صرف کرده اید منجر به پنالتی شدن و حذف شدن به یکباره شما از نتایج گوگل شود.
حال تصور کنید قبل از اینکه شروع به گرفتن رپورتاژ آگهی کنید رتبه شما در نتیجه گوگل 8 یا 9 بود و حالا با این حرکت انتحاری نه تنها به جایگاه اول سعود نکرده اید بلکه از نتایج حذف شده اید.

2 - متن و محتوای رپورتاژ آگهی 

یکی از اشتباهات رایج ارائه رپورتاژ متن تکراری و همسان درتمامی سایت هاکه منتشر کننده می باشد.خوب می دانید که متن های تکراری به عنوان کپی شناسایی شده و اثر بازدهی خود را از دست می دهند.

3-گرفتن پکیج برای رپورتاژ:

اگر دقت نمایید کسانی که برای ارائه رپورتاژ پکیج ارائه می دهند در حقیقت 2 مورد قبلی که بیان شد را اجرا می کنند پس تا می توانید حوصله به خرج دهید و از گرفتن پکیج و انتشار یکباره چندیدن رپورتاژ خود داری کنید.

پیشنهادات سایت نمناک برای رپورتاژ

1 - ارائه متن های یونیک و غیر تکراری 

سعی کنید مطالبی که در سایت های مختلفی ارایه می کند و رپورتاژهایی در جهت بک لینک منتشر می کنید همه با یکدیگر متفاوت باشد و متن ها در هیچ جایی قبلا منتشر نشده باشد.
این کار باعث می شود که اعتبار مطلب بالا رفته و لینک هایی که از این رپورتاژ به شما رائه می گردد دارای اعتبار بیشتری خواهد بود.

2 - سایت های هم موضوع و نزدیک به شما :

چه دلیلی می تواند وجود داشته باشد که شما وقتی یک فروشگاه پوشاک هستید و از یک سایت تکنولوژی بک لینک می گیرید گوگل به شما امتیاز بالایی ارائه دهد.
اگر بخواهیم مثال قابل لمس بزنیم می توانیم بگویم فرض کنید شما یک تکنسین برق هستید و درباره شما تحقیق و پرس و جو می کنند؛ حال تاییدی که یک تکنسین برق دیگر درباره شما می دهد با ارزش تر است یا فرض مثال یک دنداپزشک
واضح و روشن است که تاییده همکار شما با ارزش تر است ؛ پس سعی کنید که رپورتاژهای خود را در سایت هایی منتشر کنید که مطالبی مشابه به مطالب شما دارند.

شرایط انتشار رپورتاژ در سایت نمناک

3 - اعتبار سایت و سئو و قالب پذیرنده رپورتاژ

در جریان باشید که وقتی کسی به شما لینک می دهد تاثیر دامنه ، قالب و سئو سایت و صفحه آن تاثیر غیر مستقیم در قدرت لینک ها خواهد داشت. پس به سئوی سایت منتشر کننده رپورتاژ دقت کنید و با سایت هایی که ساختار و قالب مناسبی دارند همکاری کنید.

4 - زمان مناسب انتشار رپورتاژ آگهی 

از حرکت های شتابنده و عجله کردن در رپورتاژ جدا خودداری کنید ، سعی کنید برنامه ریزی بلند مدت برای انتشار رپورتاژ داشته باشید و البته این عمل منظم یا تصاعدی نباشد و یا به عبارتی نظم خاصی در انتشار آن نداشته باشد .
توجه کنید که گوگل برای اینکه متوجه پخش لینک طبیعی یا غیر طبیعی شما شود زمان آن ها مورد بررسی قرار می دهد و به محض اینکه متوجه شود تاریخ لینک ها نزدیک به هم و غیر طبیعی است شما را پنالتی خواهد کرد.

5 - ارائه متن رپورتاژ بصورت سئو شده

سعی کنید زمانی که برای یک سایت رپورتاژ آگهی ارسال می کنید در قالب HTML  و مشخص کردن محل تصاویر و لینک ها آنرا ارسال کنید تا بتوانید عمل سئو را پیش از انتشار روی مطلب خود انجام داده تا با بالا رفتن ارزش رپورتاژ ارزش لینک های شما نیز بالاتر برود. و در حد امکان از ارسال فایل های word  خودداری کنید ، چون زمانی که فایل word باز نشر می شود تمامی تگ ها و alt  و title  ها از بین رفته و عوض خواهد شد.
اما رپرتاژ اگهی چیست؟
رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آنها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است.[۱] اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها بسیار موثر است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شود. دیوان بین‌المللی تجارت در قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند[۲] در سال‌های اخیر مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران مشاهده شده که از جمله می‌توان از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی آن را تهیه کرده نام برد.[۳] از آن گذشته، موارد دیگری از رپرتاژ آگهی در رسانه‌های ایران وجود دارد که منتقدان را وادار کرده خواهان تصویب قوانینی برای مقابله با رپرتاژ آگهی‌ها شوند.
امروزه نیز بعد دیگری از رپرتاژ را در فضای اینترنت مشاهده می‌کنیم به گونه ای که یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه می‌شود که درحالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی است که کاملاً سازمان یافته و با اهداف تبلیغ یک محصول یا یک سایت است که شامل چندین لینک به سمت وب سایت تبلیغ کننده است، هم اکنون سایت‌ها و شرکت‌هایی هستند که در قبال ثبت رپرتاژ آگهی مبالغی نیز از شرکت تبلیغ کننده دریافت می‌کنند.

در ایران

در ایران معنی رپرتاژ آگهی متفاوت است؛ در رپرتاژ آگهی سایت‌های ایرانی عموماً وب‌سایت یا اپلیکیشن آنلاین به دیگران معرفی می‌شود؛ این معرفی عموماً با گرفتن با بک‌لینک همراه است. این مفهوم در وب‌سایت‌های خارج از ایران با عنوان Review شناخته می‌شود. و اغلب آن را به نام رپورتاژ آگهی میشناسند . همچنین افراد زیادی برای اینکه رتبه وبسایت خود را نزد گوگل افزایش دهند در ایران از این تنوع تبلیغات استفاده میکنند.وبسایت های زیادی مانند تسمینو و ... هستند که خدمات رپورتاژ آگهی را به عموم ارائه میدهند .

برای رزرو رپورتاژ آگهی با قیمت مناسب از این لینک اقدام کنید : سفارش رپورتاژ آگهی

نظرات